Nälkä-liveroolipeli - toinen peluutus
Milloin |
18.00
23.00
16.12.2014 alkaa loppuu |
---|---|
Missä | Kortepohja, C-talon kerhohuone |
Yhteyshenkilön nimi | Mikko Lehtinen |
Lisää tapahtuma kalenteriin |
vCal iCal |
90-luvun alku. Helsinki. Teatterin syrjäisimmässä takahuoneessa kuusi ihmistä valmistautuu jännittyneinä avaamaan pienen laukun. Joitain kerroksia alempana huolestunut isä astuu näyttämölle.
Pieni kauhularppi tulkinnoista ja hulluudesta. Pelissä hahmot yrittävät ymmärtää kadonneen nuorukaisen tavaroista löytyneen materiaalin kätkemiä salaisuuksia.
Peli on saanut vaikutteita mm. Cthulhusta, Kultista, HBO:n True Detectivestä ja yleisestä indievouhotuksesta.
Voitte tutustua vapaasti alempaa löytyvään pelin materiaaliin jo ilmoittautumispäätöstä tehdessä. Mukaanlukien (yhtä kysymystä lukuunottamatta kaikille samaan) kyselylomakemuotoiseen hahmoon. Hahmoista tai muustakaan ei tarvitse tai kannata huolehtia ennen varsinaista hahmojakoa.
Ilmoittautuminen hoituu yksityisviestillä johon tarvitsen lisätiedoiksi vain puhelinnumeron ja tiedon siitä jos kohdallasi on erityishuomioitavaa henkisen puolen turvarajoissa. Peli sisältää seksuaalisia teemoja, mutta ei fyysistä koskettamista.
PELIN MATERIAALIT
TARINA
90-luvun alku. Helsinki. Kristoff Eklund on kohtuullisen kuuluisa näyttelijä, hyväntekijä ja liberaali poliittinen vaikuttaja jonka poika Daniel on kadonnut pian palattuaan kotiin euroopassa matkaillen vietetyn vuoden jälkeen. Danielin matkatavaroiden joukosta löytyi pieni laukku jonka sisältö hämmentää ja järkyttää herra Eklundia. Siksi hän on pyytänyt muutamaa luotettuaan tutkimaan ko. materiaalia ennen kuin luovuttaa sen poliisille.
PELIOHJE (Eli kuinka saat pelistä mahdollisimman paljon irti.)
- Peli rakentuu tulkinnoille ja tunnelmalle. Huomattavasti palapelin ratkaisemista keskeisempi elementti pelikokemuksen kannalta on tulkintojen tekeminen yhdessä muiden kanssa.
- Pakkomielteisyyden ja tarttuvan hulluuden teemat ovat pelin keskeisiä elementtejä. Samoin seksuaalinen ja ruumiillinen taustavire. Näiden kautta aukeaa sekä tarina, että tunnelma.
- Mitä pidempään materiaalia tutkii, sitä enemmän siihen tuntuu – tiedostaen tai tiedostamatta - liittyvän jotain syvää, mutta kätkettyä ymmärrystä.
KÄYTÄNTÖ
Peli kestää reilut kaksi tuntia ja jakautuu kahteen näytökseen. Noin puolessa välissä on peliä rytmittävä väliaika jolloin hahmot irrottautuvat hetkeksi materiaalin ääreltä tupakoimaan, hakemaan kahvia, vetäytymään omaan rauhaan tms. Tämä tarjoaa myös pelaajalla tilaisuuden pysähtyä halutessaan reflektoimaan mihin suuntaan pelikokemustaan haluaa viedä.
Väliajalla tai milloin tahansa sen jälkeen pelaaja voi käydä nostamassa ideakortin jos haluaa peliinsä lisää kierroksia tai uutta suuntaa. Korteissa on peliohjeenomaisia ja ainakin osittain tulkinnanvaraisia ajatuksia.
HAHMO
Kyselylomakkeen muotoon kirjoitettu hahmosi löytyy alta. Täytä lomake vapaasti tulkiten, mutta mitään muuttamatta.
Varo luomasta hahmoa jota on vaikea järkyttää tai joka on passiivisuuteen taipuvainen.
Hahmolla voi olla halutessasi asiantuntemusta sen mukaan mitä on mahdollista lainata kohtuullisella uskottavuudella omasta tietopohjastasi. Hahmon asiantuntemus ei kuitenkaan ole mitenkään tarpeellista tai automaattisesti paranna pelikokemustasi.
Jos hahmo on tavannut tai tuntee Danielin, vaikutti hän aina tasapainoiselta ja hienolta – joskin ehkä hyväosaisuudessaan naivilta – nuorelta mieheltä. Hahmosi ei kuitenkaan voi olla erityisen läheinen Danielin kanssa tai tavannut tätä matkan jälkeen.
Alkubriiffissä luodaan yhteyksiä hahmojen välille. Valmistaudu tätä varten esittelemään hahmosi muutamalla lauseella.
HAHMOLOMAKE
Nimi:
Ikä:
Ammatti:
Perhe:
Tunnet Kristoff Eklundin [hahmojaon yhteydessä paljastettavan asian] kautta. Tarkenna hieman.
Miksi oletat hänen pyytäneen sinua tutustumaan materiaaliin?
Miten suhtaudut kutsuun? Miksi haluat panostaa asiaan?
Pakkomielteisyyteen taipuvainen luonteenlaatusi on ollut elämässäsi sekä siunaus, että kirous. Miten?
Seksuaalisuus on elämässäsi hallitsevammalla sijalla kuin toisinaan toivoisit. Jokin piirteesi vainoaa sinua. Selitä.